نقد و بررسی خودرو برلیانس H330

نقد و بررسی خودرو برلیانس H330

برلیانس H330، یکی از محبوب‌ترین مدل‌های خودرو برلیانس است. که مشابه نسخه صندوقدار سری H320 با همان کیفیت و محبوبیت بازار عرضه شده‌است.

قیمت ارزان، هندلینگ بهتر و کیفیت سواری بالاتر از جمله مواردی هستند که افراد بسیاری را به سمت این خودرو می‌کشاند. این خودرو با عملکرد نسبتاً قابل قبولی توانسته بیشتر خریداران خود را راضی نگاه دارد.  طراحی ظاهری خوب و آپشن های بالایی که در نسخه اتوماتیک دارد می‌تواند سرگرم کننده باشد. از نظر کیفیت سواری و ایمنی خودرو وضعیت مناسبی دارد و برای کسانی که مدگرایی نباشند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. این خودرو می‌تواند به عنوان یک خودروی جادار، شیک و کیفیت قابل قبول به ایفای نقش بپردازد.

اگر اولویت شما کیفیت بالای تولید و دوام خودرو باشد، برلیانسH330  گزینه مناسبی است. در این مقاله سعی داریم که بررسی دقیق این خودرو بپردازیم. با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری برلیانس H330

این مدل برلیانس در خیابان خیلی خودنمایی نمی‌کند، اما با ظاهر اصولی خود می‌تواند شما را راضی نگه دارد. اگر به دنبال یک خودرو خانوادگی جادار با صندوق عقب بزرگتر باشید نسخه H330 گزینه مناسبی است.

گلگیرهای برجسته دارای خطوط ساده بدنه برلیانس H330 از جمله نکات مثبت در طراحی این خودرو است. چراغ‌های جلو و جلو پنجره مشابه خودرو بی ام و ظاهری قابل قبول به این مدل خودرو می‌دهد. برلیانس H330 را خودرویی خوش قیافه،  متانسب و جادار و مخصوص خانواده می‌توان دانست.

نمای عقب خودرو طراحی به روزی ندارد و برخلاف طراحی مناسب جلوی خودرو، شاهد طراحی مشابه با نیسان تیانا هستیم. چراغ‌های عقب با یک خط افقی پلاستیکی به هم متصل شده‌اند و لوگوی پارس خودرو را در برگرفته است. در طراحی سپر عقب، طراحی دوگانه‌ی این بخش سپر بزرگ عقب را از حالت یکنواختی دور کرده است.

طراحی داخلی برلیانس H330

در داخل کابین برلیانس H330 با طراحی معمولی و  کیفیت پایین‌تری نسبت به قسمت‌های بیرونی روبرو می‌شویم. یکی از نکات مثبت در طراحی داخلی برلیانس H330 فریم اسپرت که نشان گرهای پشت آمپر و حالت خمیده پایین کنسول، حس خوبی را القا می‌کند. هم چنین دارا بودن آپشن های تکمیلی نظیر نمایشگرمرکزی و استارتر دکمه‌ای در نسخه‌های اتوماتیک باعث زیباتر دیده شدن خودرو و فضای داخل آن شده است.

این مدل صندوق عقب نسبتاً جا داری و بزرگی را شامل می‌شود که قابلیت حمل بار کافی را دارد و مناسب استفاده خانواده است. صندلی‌ها نیز در مقایسه با خودروهای نظیر تندر از طراحی بهتری برخوردار هستند و حس راحتی بیشتری را به سرنشینان می‌دهند.

مشخصات برلیانس H330

از نکات مثبت در برلیانس H330 می‌توان به فرمان نرم مجهز به سیستم کمکی برقی و سیستم تعلیق مک فرسون جلو و نیمه مستقل میل پیچی عقب اشاره نمود که کیفیت سواری قابل قبولی برای خودرو فراهم کرده است.

برلیانسH330  نسبت به سری H300 پیشرانه قوی‌تر و قدرت اسب بخار بالاتری دارد، ولی هم چنان نمی‌توان آن را به عنوان خودرویی چالاک و سریع معرفی کرد. این مدل مجهز به جعبه دنده خودکار، به امکانات رفاهی بیشتری مجهز است که شامل سیستم تهویه مطبوع خودکار، سانروف برقی، تنظیم آینه‌های جانبی و حسگر دنده عقب هستند. هم چنین در نسخه اتوماتیک، کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان تعبیه شده است. سیستم صوتی دارای ورودی USB  و ۶ بلندگو است. پارس خودرو با درک ایراد در سری قبلی نمونه‌های اتوماتیک این مدل را با پیشرانه قوی‌تری جایگزین مدل قبلی کرده است.

ایمنی برلیانس H330

از امکانات امنیتیH330  می‌توان به ترمزهای چهار چرخ دیسکی مجهز به  ABS و EBD ، کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری، قفل اتوماتیک درب‌ها هنگام رسیدن به سرعت بالاتر، باز شدن خودکار درب‌ها هنگام تصادف و میله جمع شونده اشاره کرد. البته نمی‌توان در مورد میزان امنیت این محصول  با قطعیت نظر داد. برلیانس H330 در نسخه اتوماتیک مجهز به ترمزهای جلو و عقب دیسکی است که سیستم ترمز ضدقفل و سیستم توزیع الکترونیکی نیرو دارد. در نسخه دستی ترمزهای عقب از نوع کاسه‌ای هستند که عملکرد ضعیف‌تری دارند.

امکانات و تجهیزات برلیانس H330

این خودرو از امکانات بسیاری برخوردار است اما با پیشرفت امکانات رفاهی خودروهای امروزی، دیگر نمی‌توان برلیانسH330  را خودرو آپشنال دانست. برلیانسH330 دارای امکاناتی نظیر رهیاب ماهواره‌ای ، کیسه هوا، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سانروف برقی، کامپیوتر سفری، سنسور دنده عقب  و قابلیت تنظیم نور چراغ جلو است. طبق بررسی سازمان کیفیت بررسی استاندارد ایران، برلیانس H330  موفق به دریافت دو ستاره شده است که با پژو ۲۰۶، جک جی ۵ قابل مقایسه است.

امکانات و تجهیزات برلیانس H330

این خودرو از امکانات بسیاری برخوردار است اما با پیشرفت امکانات رفاهی خودروهای امروزی، دیگر نمی‌توان برلیانسH330  را خودرو آپشنال دانست. برلیانسH330 دارای امکاناتی نظیر رهیاب ماهواره‌ای ، کیسه هوا، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سانروف برقی، کامپیوتر سفری، سنسور دنده عقب  و قابلیت تنظیم نور چراغ جلو است. طبق بررسی سازمان کیفیت بررسی استاندارد ایران، برلیانس H330  موفق به دریافت دو ستاره شده است که با پژو ۲۰۶، جک جی ۵ قابل مقایسه است.

مقالات مرتبط
۱- همه آنچه درباره خودرو برلیانس باید بدانید

11 دیدگاه دربارهٔ «نقد و بررسی خودرو برلیانس H330»

  1. همه مدل های برلیانس قشنگ هستند و استقبال از محصولات این برند و در نتیجه وفور خریداران آن در سطح کشور با وجود رقبای هم سطح قیمت خود بهترین موید این نکته هست.
    ای کاش سایپا و شرکایش تلاش کنند تا در خط تولید بماند و اصلاحات لازم را برای بهتر شدنش انجام بدهند.

  2. باسلام
    از نویسنده و موءلف این مقاله کمال سپاس و تشکر میکنیم،
    چرا که خودروی بنده برلیانسH330 اتومات هست، از این خودرو هم بسیار راضی و خشنود هستم،

  3. سلام و درود خدمت خانم باقرزاده ممنون از اطلاعات مفیدتون
    در حال حاضر ماشین بنده بلریانس h330 من واقعا ازش راضی هستم اما متاسفانه تنها ایرادش ترمزهای ماشین یعنی با قاطعیت میگم متاسفانه روی مدل های بلریانس نمیشه رو ترمزش حساب کرد خیلی کند عمل میکنه

  4. سلام
    خودرو برلیانس در پیشرانه ۱۵۰۰ccقدرت موتور در سربالایی ها بسیار ضعیف است به همین خاطر با فشردن گاز و تعویض دنده در سری اتومات به سرعت مورد نظر می رسید که آن هم بامصرف بالا روبه رو می شوید به نظر من اگر روی گیریبکس این خودرو گیریبکس cvvtشش سرعته نصب میشد شاید بهتر بود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس