همه چیز درباره خودرو برلیانس H220

همه چیز درباره خودرو برلیانس H220

خودرو برلیانس H220 یک هاچبک کوچک است که در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ تولید مشترک پارس خودرو و برلیانس چین به بازار عرضه شد. این خودرو در دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک در بازار خودرو ایران حضور دارد. مدل دنده‌ای آن برخلاف اکثر خودروهای چینی، بیشتر معرض توجه قرار گرفت و فروش موفق‌تری نیز داشته است. برلیانسH220 یک موتور چهار سیلندر با ۱۰۳ اسب بخار نیرو و ۱۳۸ نیوتون متر گشتاور استفاده شده است. این خودرو موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از موسسه ایمنی انکپ چین شده است. همچنین خودرو  ام وی‌ام ۳۱۵ و پژو ۲۰۶ دورقیب برلیانس H220 در بازار محسوب می‌شوند.

طراحی ظاهری برلیانس H220

طراحی بدنه خودرو برلیانس H220 توسط طراحان ایتالیایی پینین فارینا و جیوجیارا است که ظاهر زیبا به خودرو بخشیده است و یکی از مزیت های اصلی خودرو محسوب می‌شود. چراغ‌های جلو حالت کشیده دارند و جلو پنجره خودرو، حالتی پهن و نسبتاً کم عرض دارد که یک چهره خشن به این خودرو داده است.

در نمای کناری خودرو برلیانس H220 یک خط حجم دهنده فرورفته در بخش پایینی بدنه قرار دارد. قابل توجه ترین بخش آن، دو خط روی بدنه که یکی از انتهای درب جلو شروع می‌شود و تا چراغ‌های عقب کشیده شده است. نظیر همین خط حجم دهنده، در بخش بالایی نمای کنار این خودرو نیز مشاهده می‌شود. خطی با برخورداری از طول بیشتر که از دو دستگیره‌ی در این خودرو عبور می‌کند.

در نمای عقب، طراحی برلیانس H220 مشابه بی ام و سری ۱ است و طراحی شیشه عقب دید چندان مناسبی را در اختیار راننده قرار نمی‌دهد. وجود سنسور پارک دنده عقب در نسخه اتوماتیک این خودرو اهمیت بالایی دارد. سپر عقب این خودرو نیز معمولی به نظر می‌رسد.

مشخصات برلیانس H220

خودرو برلیانس H220 را یک خودروی شهری متوسط لقب داده‌اند که عملکرد متوسطی را در بخش فنی از خود نشان داده است. این خودرو از میزان مصرف سوخت عملکرد مناسبی دارد.

موتور این خودرو بنزین سوز است و گنجایش ۱۴۹۸ سی سی را دارد. مدل دستی برلیانس H220 از وجود یک جعبه دنده دستی پنج سرعته برخوردار است و مدل دنده اتوماتیک آن از یک جعبه دنده خودکار شش سرعته بهره می‌برد.

برلیانس H220  را نمی‌توان خودرو پرشتاب دانست ولی در مقابل محصولات هم رده خود هیچ نوع کم و کسری در زمینه سرعت ندارد.  ترمز عقب این خودرو، به شکل قدیمی و کاسه‌ای طراحی شده است و سیستم ترمز جلوی این خودرو از وجود دیسکی خنک شونده بهره می‌برد.

طراحی داخلی برلیانس H220

در هنگام رانندگی صدای موتور خیلی به داخل کابین نفوذ نمی‌کند. با در نظر گرفتن هاچبک بودن برلیانس H220 فضای داخل کابین جادار و بزرگ است و نگرانی از بابت کمبود جا نخواهید داشت.

از نظر کیفیت و طراحی داشبورد، اجزای آن بسیار ساده انجام شده است. جنس مواد به کار رفته در طراحی اجزای کابین این خودرو کیفیت چندان مناسبی ندارد. خودرو برلیانس H220  به سیستم فرمان برقی مجهز است و فرمان نرم و دقیق این خودرو، لذت رانندگی را دو چندان می‌کند.

این خودرو به یک گیر بکس اتومات ۶ دنده مجهز است.  با وجود طراحی ساده و جزییات اندک، جایگاه بالاتری را در قیاس با خودروهای داخلی به خود اختصاص داده است.

امکانات و تجهیزات برلیانس H220

برلیانس H220 از امکانات و تجهیزات قابل توجهی برخوردار است. از مهم‌ترین تجهیزات این خودرو می‌توان به مواردی مانند سانروف برقی، سیستم تهویه مطبوع، سنسور دنده عقب، قفل مرکزی به همراه کنترل از راه دور، قابلیت تنظیم صندلی راننده و سرنشین جلو در ۴ جهت، چراغ مه شکن، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، میله فرمان جمع شونده، مجهز به سیستم صوتی کاربردی، رادیو، ورودی USB، کامپیوتر سفری، سیستم ضد سرقت، سیستم تهویه مطبوع، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، کیسه هوا ایمنی برای راننده و سرنشین صندلی جلو، مجهز به ترمز ضدقفل، وجود قفل مرکزی به همراه کنترل از راه دور و شیشه‌های بالابر برقی در شیشه‌های جلو و عقب خودرو است.

مزایا و معایب برلیانس H220

برلیانس H220 یکی از خودروهای نسبتاً خوش کیفیت اقتصادی است که گزینه مناسبی برای افراد تنوع طلب و پرستیژ بالا خواهد بود. بهره مندی از خطوط در طراحی بدنه، جایگاه بالایی را نسبت به رقیبان خود به ارمغان آورده است.
– در مورد فضای داخلی، جایگاه خودرو برلیانس H220 بالاتر از حریفان خود قرار دارد. طراحی داشبورد و غربیلک فرمان، جذابیت بصری بیشتری به این خودرو داده است.
– بهره مندی از فرمان برقی و گیربکس نیمه اتوماتیک یکی دیگر از مزیت‌های این خودرو است.
– جنس نامطلبوب داشبورد و متریال نه چندان باکیفیت کابین برلیانس H220، به عنوان نقطه ضعف این خودرو در نظر گرفته شده است.
– برلیانس H220 در چرخ‌های عقب خود، از ترمز کاسه‌ای استفاده می‌کند که قدرت ترمز گیری آن در قیاس با نمونه‌های دیسکی پایین‌تر است.
– گران بودن لوازم یدکی و بدنه برلیانس H220 ، از معایب این خودرو به شمار می‌رود.

مقالات مرتبط
۱- همه آنچه درباره خودرو برلیانس باید بدانید

18 دیدگاه دربارهٔ «همه چیز درباره خودرو برلیانس H220»

  1. سلام من پنج سال است که خودرو برلیانس h 22 رادارم خیلی راضی هستم
    تنهاعیب ان کمی گیر کردن فرمان است که ان هم راهکار دارد باید مرتب چرخ ها را تنظیم باد کرد

  2. کلا خودروهای چینی خیلی بهتر و به صرفه تر هستن نسبت به خودروهای ایرانی، من پنج ساله برلیانس دارم هنوز تعمیرگاه نرفتم حالا اگه ایرانی باشه هر ماه باید بری تعویض قطعه

    1. من هم شش سال چینی دارم کلاماشینهای چینی ازپنج یاشش سال یا صدهزارکیلومتربه بالامخارجش شروع می‌شود
      برعکس ماشینهای ایرانی بعدپنج سال عیب هاشومیگیری تازه اول سواریشه

  3. بین ماشین های چینی که تورنج قیمت ماشین‌های داخلی محسوب بشن، این بهترین گزینه، ازسال۹۴که صفرخریدیم تاالان هیچ خرجی بجز تعویض روغن موتور نداشته،

  4. بنده از سال ۹۶ تا الان این خودرو رو دارم مدل دنده ای ، یه قالپاقشو به صد تا ماشین های تمام داخلی نمیدم.

  5. سلام من سال ۹۵ با شک و تردید اتومات خریدم. غیر از شتاب همه چیش عالیه. جوری که یه ماشین گرونتر دارم ولی تو شهر دوس دارم اینو سوارشم.

  6. ماشین خوبیه بهصوص برلیانس کراس اما بنظر من تو این رنج ماشین ایرانی رو من ترجیه می دم من تو این رنج شاهین و تارا و دنا پلاس رو ترجیح میدم که هم داخلی هستن و کم خرج و قطعاتشان هم راحت یافت می شود

  7. ماشین خوبیه بهصوص برلیانس کراس اما بنظر من تو این رنج ماشین ایرانی رو من ترجیه می دم من تو این رنج شاهین و تارا و دنا پلاس رو ترجیح میدم که هم داخلی هستن و کم خرج و قطعاتشان هم راحت یافت می شود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس