خودرو برلیانس H230

معرفی و نقد و بررسی خودرو برلیانس H230

خودرو برلیانس H230 یکی ازمحصولات چینی است که توسط شرکت پارس خودرو در بازار ایران عرضه شد و مورد توجه و استقبال قرار گرفته است. برلیانس H230 در دو مدل دنده دستی و دنده اتوماتیک صندوقدار در بازار خودرو ایران حضور دارد.
علاوه بر تفاوت در نوع جعبه دنده، برخی از امکانات رفاهی و قابلیت‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. ولی از نظرمشخصات فنی مدل دنده‌ای و اتوماتیک با یکدیگر تفاوت ویژه‌ای ندارند. خودرو برلیانس H230 با خودروهای تندر ۹۰، پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷ صندوقدار، سمند، پژو پارس و… قابل رقابت است.
در این مقاله قصد به بررسی دقیق خودرو برلیانس H230 بپردازیم. با ما همراه باشید.

طراحی داخلی و کابین خودرو برلیانس H230

فضای داخل کابین برلیانس H230 یک سدان کوچک و اقتصادی است و نمای کوچک و دلنشینی دارد. سادگی و کم جزییات بودن را در نمای داخلی خودرو برلیانس H230 می‌توان به خوبی مشاهده کرد. جنس اصلی کابین و داشبورد از پلاستیک سفت است. دریچه‌های میانی تهویه دارای فرم بیضی و مستطیلی بوده، در انتهای داشبورد فرم دایره‌ای شکل دارد. هم چنین سیستم صوتی فابریک این خودرو نیز در بخش زیرین کلیدهای سیستم تهویه جانمایی شده و یک فضای کوچک مکعبی شکل نیز در این قسمت به جهت نگهداری وسایل کوچک نظیر تلفن همراه تعبیه شده است.  یک صفحه نمایشگر کوچک تک رنگ دارد و به نمایش اطلاعات ساعت و دما مشغول است.
رنگ آمیزی داشبورد و غربیلک فرمان به صورت مشکی و نقره‌ای ، زیبایی خاصی به فضای داخلی کابین خودرو بخشیده است. پنل کیلومتر شمار پشت غربیلک فرمان دارای ظاهری معمولی بوده و اجزای آن از قبیل عقربه‌های نشانگر دور موتور و سرعت خودرو به همراه نمایشگر کامپیوتر سفری به حالت سنتی قرار گرفته‌اند. کلیدهای چرخان سیستم تهویه فرم جالبی دارند و زیبا به نظر می‌رسند. صندلی‌ها دارای فرم نسبتاً عادی هستند و به اندازه کافی سرنشین را در برمی گیرند.
یکی از نکات مثبت در برلیانس H230 صندوق عقب بزرگ آن است که می‌تواند بسیاری از نیازهای خانواده‌ها را برطرف کند.

مشخصات فنی برلیانس H230

مدل دستی خودرو برلیانس H230 به یک جعبه دنده ۵ سرعته مجهز است. در مدل اتوماتیک این خودرو نیز از جعبه دنده خودکار ۶ سرعته استفاده شده است. جعبه دنده اتوماتیک این خودرو تناسب چندانی با توان موتور آن ندارد و به دلیل قدرت پایین موتور، عملکرد قابل قبولی را به نمایش نمی‌گذارد. در مجموع اگر به شتاب خودرو و روان بودن فرآیند تعویض دنده اهمیت می‌دهید، مدل دنده‌ای گزینه بهتری است.
برلیانس H230 موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه چینی شده است. از نظر امنیت، بالاتر از محصولات ساخت ایران قرار دارد و مناسب استفاده در شهر با مشخصات فنی نسبتاً مناسبی است. برای طی کردن مسیرهای پر دست انداز و ناهموار مناسب نیست. ضعیف بودن کمک فنرهای این خودرو یکی از دلایل مشکلات در مسیرهای ناهموار برای سرنشینان است.
سیستم فرمان از انواع الکتریکی بوده و سیستم تعلیق بخش جلوی این خودرو از نوع مکفرسون است. تعلیق عقب نیز به صورت نیمه مستقل طراحی شده است. ترمزهای جلو به صورت دیسکی بوده و در عقب از انواع کاسه‌ای بهره گرفته شده است.
سیستم ترمز عقب خودرو برلیانس H230 برخلاف حالت دیسکی سیستم ترمز بخش جلو به شکل کاسه‌ای طراحی شده است و از متوسط میزان مصرف سوخت نسبتاً مناسبی بهره می‌برد.

امکانات و تجهیزات برلیانس H230

برلیانس H230 دارای دوکیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین صندلی جلو در نظر گرفته شده است. سیستم ترمز ضدقفل ABS در کنار سیستم کمکی EBD برای حفظ ثابت و پایداری در خودرو تعبیه شده است.
در مدل دنده اتوماتیک خودرو برلیانس H230 چراغ مه شکن جلو، سانروف برقی و سنسور پارک دنده عقب است. سایر امکانات و قابلیت‌ها در دو مدل دنده اتوماتیک و دنده دستی یافت می‌شود.
از جمله امکانات وتجهیزات برلیانس H230 می‌توان به برخورداری صندلی عقب خودر، قفل و شیشه‌ی محافظ کودک، کامپیوتر سفری، هشدار بسته نبودن کمربند ایمنی، سیستم ضد سرقت موتور، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، میله فرمان جمع شونده، سیستم تاشو برای صندلی عقب، باز شدن خودکار درهای خودرو هنگام تصادف و قابلیت قفل اتوماتیک به هنگام رسیدن سرعت بیست کیلومتر در ساعت اشاره کرد.
مسلماً مدل دنده اتوماتیک از قابلیت‌ها و امکانات بسیاری بهره مند است و عملکرد مناسب‌تری دارد.

طراحی ظاهری برلیانس H230

نمای ظاهری برلیانس H230 با توجه به سدان کوچک اقتصادی، می‌توان قابل قبول دانست. نمای جلو از خطوط مستقیم و غیر منحنی تشکیل شده است. بخش جلو پنجره برلیانس H230 از ضخامت و قوس کمتری برخوردار است.
در بخش زیرین سپرجلو یک مجرای نسبتاً بزرگ هوا با زمینه مشکی به کار رفته است که در دو طرف جایگاه چراغ‌های دایره‌ای مه شکن قرار دارد و چرخ‌ها متناسب با ابعاد کلی بدنه جلوه می‌کند. طراحی ظاهری برلیانس H230 در قیاس با رقبای خود ظاهری زیبا و دلنشین تر دارد.
باتوجه به صندوقدار بودن برلیانس H230، چراغ‌های عقب در کناره‌های خودرو و جنب صندوق عقب قرار گرفته است که باعث بزرگ دیده شدن و ظراوت کم در نمای عقب خودرو می‌شود و تنها جایگاه نصب پلاک درون یک فرورفتگی بر روی درب صندوق عقب تعبیه شده است. نمای ظاهری بربیانس  H230 از جزئیات اندکی برخوردار است ولی می‌تواند مورد پسند عموم خریدان واقع گردد.

مقالات مرتبط
۱- همه آنچه درباره خودرو برلیانس باید بدانید

26 دیدگاه دربارهٔ «معرفی و نقد و بررسی خودرو برلیانس H230»

  1. سلام خدمت عزیزانی که قصد خرید این ماشین و دارند با صداقت کامل عنوان میکنم که این ماشین عالیه از هر نظر که فکر میکنید، سواری نرم، کابین با صدای موتور کم، مصرف سوخت خوب، و چون بنده اتومات این ماشین و دارم میتوانم بگم که سیستم تعلیق دنده ها نیز بسیار به موقع و عالیه،من از سال ۹۶ ماشین و دارم و وقعا راضیم.

  2. همه مقالات قابل توجه و خیلی جالب بود برام ، مشخصه برای هر بند از مقاله تحقیق و مطالعه و زحمات بسیار زیادی رو متقبل شدین ، دست مریزاد ، عالی 👏🏼👏🏼👍🌺🌺🌺🌺👏🏼👏🏼

    1. سلام من مدل دنده‌ای این مدل را دارم خیلی راضی ام غیر از روغن وبنزین هیچ خرجی نداره کم اصطحلاک کم مصرف بدون آزار موتور و گیربکس عالی داره‌.

  3. من سال ۹۶ صفر خریدم وتاحالا فقط لنت ترمز تعویض کردم وخرج دیگه نداشته ویکی از اقوام همزمان ال ۹۰ خرید وتاحالا چندین بار تعمیرگاه رفته اما من فقط یکبار برا تعویض لنت رفتم.راحت جادار .بی صدا وکم مصرف وکم اصطحلاک است

  4. سلام،من از سال ۹۶ این ماشین رو دارم.واقعا ماشین خوب و کم‌هزینه ای است،روغن هیدرولیک نداره،تسمه تایم نداره،وایر شمع نداره،چراغها ارزان قیمت ،کم صدا و کم‌مصرف،بسیار نرم.البته ایراداتی هم داره مثل پائین بودن کیفیت رنگ و ضعیف بودن کمک فنرهای عقب

  5. با سلام خیلی ماشین عالیه من از سال ۹۵ دارم یکبار نشده به نمایندگی ببرم تا بحال هیچ مشگل هم نداشتن به خیلی از شهر ها هم مسافرت کردم شیراز استانها شمال آذربایجان کردستان خیلی خیلی راضی خدا کنه خط تولیدش شروع بکار کنه خیلی ماشین خوبی است

  6. با سلام خیلی ماشین عالی است از سال ۹۵ دارم یکبار هم نشده به نمایندگی ببرم به اکثر شهرها از جمله شیراز تبریز رشت مازندران کردستان رفتم هیچ مشگل ایجاد نکرده من واقعا راضی هستم ایکاش خط تولیدش شروع بکار کنه واقعا ماشین خیلی خیلی خوبی است

  7. سلام دوستان، بنده از سال ۹۶ تا یک ماه پیش این خودرو را داشتم و به دلیل و مشکل مالی مجبور به فروشش شدم که بدجور پشیمانم ، نسبت به ماشینهای داخلی که هیچ نسبت به برخی ماشین های چینی هم سرآمده، خیلی راضی بودم ، درسته یدکیش کمی گرانتر از برخی ماشین ها است اما به شرطه میگم که تو این پنج سال من فقط بنزین و روغن و دروغ نگم یه دست لنت جلو تعویض کردم. والسلام.

  8. سلام دوستان، بنده از سال ۹۶ تا یک ماه پیش این خودرو را داشتم و به دلیل و مشکل مالی مجبور به فروشش شدم که بدجور پشیمانم ، نسبت به ماشینهای داخلی که هیچ نسبت به برخی ماشین های چینی هم سرآمده، خیلی راضی بودم ، درسته یدکیش کمی گرانتر از برخی ماشین ها است اما به شرطه میگم که تو این پنج سال من فقط بنزین و روغن و دروغ نگم یه دست لنت جلو تعویض کردم. والسلام.

    1. سلام وقت بخیر دقیقا این ماشین خیلی عالی و من هم از سال ۹۷ دارم و تا الان یکصد و بیست هزار کیلومتر کار کرده غیر موارد مصرفی هم چون لنت ترمز ، روغن موتور و بنزین هیچ قطعه‌ای احتیاج نداشته و در ضمن اکثریت خودروهای ایران خودروی داشته ام ولی به این خودرو نرسیده….

  9. از سال ۹۷که خریدم فقط مصرفی رو عوض کردم ماشین عالیه خیلی نرم بیصدا و باکلاس یه چرخش به صدتا اشغال ایرانی میارزه

  10. بنده مدل۹۹وتایپ برلیانس کراس ۱.۶۵آن را دارم.
    ماشین قبلی من توسان ۲۰۱۴بوده.
    واقعاً ماشین نرم و راحتی است و برای یک خانواده چهار نفره عالی است.هم از نظر امکانات و هم جا دار بودن برای چهار نفر.
    اگر قدرت موتور آن(HP)آن بیشتر بود واقعاً عالی بود.

  11. باسلام بهترین خودروه خدایی مصرف سوختش صدوپنجه سواریش عالی روغن کم نمیکنه زنجیرجلوه بجای تسمه تایم هوانمیگیره من دوساله دارم خیلی راضیم

  12. سلام خدمت دوستان من نزدیک به ۴ سال بعلت سلیقه بنده نوع گیربکس دستی این ماشین رو دارم که نسبت به بقیه ماشینهای ایرانی و هم رده خودش بسیار عالی و کم هزینه و از لحاظ فنی هم عالی هستش به شدت به دوستان توصیه میکنم فقط تنها ایرادی که داره امکانات پایین این خودرو هستش که اونم خودتون میتونید نصب کنید

  13. سلام ، من از سال ۹۴برلیانس ۲۳۰اتومات دارم که ازش خیلی راضی ام تا حالا مشکل خاصی نداشته و فقط قطعات مصرفی از قبل لنت و … عوض کردم ماشین نرم ، بی صدا ، صندلی ها راحت و کم مصرف می باشد. جلو بندی خیلی عالی می باشد از سال ۹۴ تاکنون هیچ مشکلی نداشته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس