همه آنچه درباره خودرو برلیانس باید بدانید

همه آنچه درباره خودرو برلیانس باید بدانید

برلیانس یک خودروی وارداتی چینی است که توسط شخصی به نام یانگ رو تأسیس شد. در ابتدا به ساخت مینی بوس با شرکت تویوتا اشتغال داشت اما درسال ۲۰۰۳ پس از عقد همکاری با شرکت بی ام و به ساخت و فروش خودروهای سواری اقدام کرد به همین علت شباهت‌های های زیادی بین خودرو برلیانس و بی ام و وجود دارد. در حال حاظر محصولات این شرکت به کشورهای کره جنوبی، شیلی، روسیه، استرالیا، مصر، کویت، الجزایر و… صادر می‌شوند و عنوان ششمین تولید کننده خودرو چینی را به‌دست آورد. در ایران در سال ۱۳۹۳ قرارداد همکاری بین شرکت سایپا و برلیانس امضا شد و خودرو برلیانس وارد بازار ایران شد که طرفداران زیادی دارد.

یکی از کشورهایی که این ماشین صادر شد، کشور بلژیک بود. خودرو برلیانس در انستیتو ایمنی کشور آلمان نمایش ضعیفی را از خود نشان داد و در موسسه ایمنی یک ستاره را دریافت کرد. این موارد باعث شد تا خریداران اروپایی سفارش خریدشان را لغو کنند.

طراحی جدید

برای جبران، برلیانس این خودرو را از نو طراحی کرد و بیشتر بخش‌های های اصلی را تغییر داد. برلیانس سعی کرد کار فروش را به تنهایی انجام دهد، به علت افزایش قیمت و شکست در تست تصادف صادراتش را به بازار اروپا قطع کرد.

در سال ۲۰۰۳، برلیانس H330  را در نمایشگاه پکن به نمایش درآورد. بدنه این خودرو از ترکیب مدرنی ساخته شده است و توسط موسسه پنین فارینا ایتالیا تکمیل شده است.

مشخصات ظاهری خودرو برلیانس

برلیانس در قسمت جلو نمونه با سدان H530  و کراس اوور  V5طراحی کرد. خودرو برلیانس پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نسبت به جلوی خودش داشته است ولی بعضی از رسانه‌ها ها طراحی در قسمت پشت آن نامتناسب ارزیابی کرده‌اند و ابعاد به کار رفته در این بخش را بزرگ دانستند. درکابین این ماشین تغییرات چشم گیری صورت گرفته و از تجهیزات بیشتری و متریال بهتر بهره مند شده است.

برای کاهش صدا و لرزش در کابین آن را تا حد زیادی از محیط خارجی ایزوله کرده است. کنسول میانی آن نیز تغییر یافته و دکمه به کار رفته در جعبه دنده اتوماتیک بزرگ و خاص خودروهای سنگین استفاده شده است.

ایمنی خودرو برلیانس

از لحاظ ایمنی خودرو برلیانس  H330مجهز به ۲ کیسه هوا به صورت استاندارد دارد که در صورت سفارش، امکان نصب کیسه‌های های جانبی در آن وجود دارد. ترمزهای این مدل برلیانس می‌توانند توانند در مسافت‌های های طولانی، سرعت ماشین را از صد کیلومتر به صفر برسانند و به سیستم‌های های ABS وBED  مجهز است.

انواع خودرو برلیانس

خودرو برلیانس انواع مختلفی دارد که محبوب‌ترین ترین آن‌ها ها مدلH330  اتوماتیک است که مشابه مدل‌های های H230 و H220 ساخته می‌شود. اما به لحاظ ظاهری مدرن‌تر و بهتر از انواع برلیانس های موجود است. طراحی داخلی این مدل از دو رنگ در داشبورد، فرمان برجسته و استفاده از روکش چرمی صندلی‌ها از نکات قابل توجه این خودرو محسوب می‌شود.

مدل H230 یک سدان اقتصادی است. طراحی ظاهری این خودرو و خطوط حجم دهنده روی کاپوت و سپر با یک دیگر تناسب خوبی دارند و ظاهری تهاجمی به این خودرو بخشیده‌اند.

از دیگر انواع خودرو برلیانس H220 است که یک هاچبک جمع و جور وقابل استفاده در شهر است. این خودرو فرمان الکتریکی دارد.  مدل اتوماتیک این خودرو از تجهیزات بیشتری برخوردار است.

خودرو برلیانس H320 مدل هاچبک است که طراحی مدرنی دارد و دارای سانروف برقی، سنسور دنده عقب و قابلیت تنظیم صندلی راننده به همراه تنظیم گودی کمر را شامل می‌شود.

جدیدترین مدل خودرو برلیانس C3 کراس است. از امکانات این مدل می‌توان به سانروف برقی، کامپیوتر سفری، سیستم ورود و استارت بدون کلید و…اشاره کرد. امکانات ایمنی این خودرو شامل کیسه هوا جلو راننده، قفل اتوماتیک، سنسور دنده عقب و… است.

به دلیل عدم استقبال خودرو برلیانس مدل ۷۵، این مدل لقب بدشانس‌ترین خودرو چینی را از آن خود کرد. از تجهیزات ایمنی این خودرو می‌توان باز شدن خودکار قفل درب‌ها ها حین تصادف، ترمز دیسکی عقب و ترمز دیسکی جلو اشاره کرد.

خرید لوازم یدکی برلیانس از بازرگانی آقازاده

بازرگانی آقازاده با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان خود و ارائه لوازم یدکی برلیانس با بهترین قیمت همواره سعی داشته قطعات سفارشی دارای بهترین کیفیت و بهترین قیمت باشد تا مشتریان با آرامش خاطر بیشتر لوازم مورد نظر خود را خریداری و تهیه نمایند.

2 دیدگاه دربارهٔ «همه آنچه درباره خودرو برلیانس باید بدانید»

  1. امیر درخشان راد

    سلام من یکدستگاهه برلیریانسH۲۳۰دارم مدل ۹۷ خیلی ازش راضی ام ولی نمایندگی قطعات درشهر کمه وتعمیراتش را همه مکانیکا قبول نمیکنند ورنگ ضعیفی دارند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس