معرفی کامل و نقد و بررسی خودرو برلیانس H320

معرفی کامل و نقد و بررسی خودرو برلیانس H320

برلیانس H320 نسخه هاچ‌بک برلیانس H330 است، که صرفاً با هدف جذب جوانان به بازار خودرو وارد شده است. این خودرو به دو صورت دستی و اتوماتیک با دو پیشرانه مختلف عرضه در بازار خودرو می‌شود.

از ویژگی‌های مثبت برلیانس H320 می‌توان به فرمان نرم، استفاده از زنجیر تایم در  موتور و طراحی خوب بدنه اشاره کرد. اما موارد مثبت دیگری نیز وجود دارد که در ادامه مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

طراحی ظاهری برلیانس H320

طراحی ظاهری برلیانس H320
طراحی ظاهری برلیانس H320

در مرحله اول، اگر از خودرو هاچ بک خوشتان می‌آید پیشنهاد ما، برلیانس H320 است که از لحاظ ظاهری با الگو برداری از خودرو بی ام و سری ۱ با استفاده از خطوط منظم و ظاهری هماهنگ و شیک عرضه می‌شود. بدنه برلیانسH320 حجیم و عضلانی است که باعث بزرگتر دیده شدن این ماشین می‌شود. رینگ‌های آلومینیمی،  چراغ‌های جلو و عقب به زیبایی بیشتر خودرو کمک می‌کنند.

طراحی و فضای داخل کابین برلیانس H320

طراحی و فضای داخل کابین برلیانس H320
طراحی و فضای داخل کابین برلیانس H320

همان طور که ظاهر این خودرو مورد پسند واقع شده است فضای داخل کابین این مدل نیز، مورد پسند واقع شده است.  برلیانس H320 نسبت به مدل هاچ بک‌های  دیگر فضای داخلی بزرگتری دارد. به دلیل طراحی داخلی معمولاً برای افراد کوتاه قامت یا متوسط ساخته شده است و افراد بلند قامت و اندامی در این خودرو راحت نیستند. به دلیل طراحی به روز و اسپرت می‌توان از جنس پلاستیکی بخش‌های داخل کابین صرف نظر کرد.

امکانات و تجهیزات اتومبیل برلیانس H320

برلیانس H320 به عنوان یک هاچ بک چینی با طراحی نیمه اروپایی دارای امکانات و مشخصات بسیاری است که این مدل را محبوب‌تر از بقیه خودروهای هاچ بک می‌کند:

۱. کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری
۲. تهویه مطبوع
۳. ترمزهای مجهز به ABS و EBD
۴. سنسور و دوربین دنده عقب
۵. سانروف برقی
۶. سیستم کیلس
۷. نمایشگر مرکزی مجهز به رهیاب ماهواره‌ای
۸. رادیو
۹. امکان تنظیم صندلی راننده در هشت جهت
۱۰. تنظیم گودی کمر صندلی راننده
۱۱. قفل مرکزی
۱۲. ورودی  USB
۱۳. میله فرمان جمع شونده
۱۴. چراغ مه شکن
۱۵. سیستم ضد سرقت موتور
۱۶. یادآوری بستن کمربند ایمنی به صورت صوتی
۱۷. میله ضربه گیر برای درب‌های جانبی خودرو
۱۸. سیستم تاشو برای صندلی‌های قسمت عقب
۱۹. تنظیم ارتفاع نور چراغ در قسمت جلو
۲۰. ورودی تجهیزات جانبی

مشخصات کامل خودرو برلیانس H320

این خودرو به دو صورت اتوماتیک و دستی ارائه می‌شود. در وضعیت گیربکس‌ها یک سری ناهمخوانی و عدم هماهنگی وجود دارد. برلیانس H320 از جمله خودروهایی است که اگر وزن آن کمتر شود، شتاب اولیه عالی و بهتری خواهد داشت. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، هر چه مدت زمان شتاب اولیه برای تبدیل سرعت بیشتر باشد، شتاب ثانویه خیلی بهتر از شتاب اولیه خواهد بود.
برلیانسH320  را می‌توان با پژو ۲۰۷، تویوتا یاریس، رنو ساندرو، دانگ فنگ اچ سی کراس و ام وی‌ام ۳۱۵ مورد بررسی و مقایسه کرد. از مهم‌ترین مزیت برلیانس H320 قیمت مناسب، کیفیت داخلی خودرو، طراحی ظاهری بی نظیر و امکانات شایسته در مقابل قیمت مناسب است.

معایب خودرو برلیانس H320

– کوچک بودن فضای داخل کابین مناسب همه نیست. افرادی با قد بلندتر برای سوار شدن در این ماشین و رانندگی طولانی به مشکل برخواهند خورد. برلیانس H320 نسبت به سایر خودروهای دیگر از ایمنی ضعیف‌تری تری برخوردار است و گیربکس آن به صورت ضعیفی عمل می‌کند.
– در نسخه‌های دنده‌ای برلیانس H320 کمبود امکانات  یکی از معایب این خودرو است. ترمزهای دیسکی عقب در مدل دنده‌ای وجود ندارد.
– یکی دیگر از مشکلات برلیانس H320  شتاب و کشش ضعیف هنگام تکمیل ظرفیت خودرو است.
– گرانی قطعات و لوازم یدکی، یکی از معایب برلیانس، در هنگام نیاز به تعمیر و تعویض قطعات محسوب می‌شود.

مقالات مرتبط
۱- همه آنچه درباره خودرو برلیانس باید بدانید

11 دیدگاه دربارهٔ «معرفی کامل و نقد و بررسی خودرو برلیانس H320»

  1. نقطه مثبتش به نظرم طراحی و آرگونومی زیبای خودرو هستش از هرلحاظ و هرجهت زیباست من در این مدت خودرویی به زیبایی برلیانس۳۲۰ ندیدم. دم طراحش گرم

  2. سلام من ۳۳۰ شو دارم اتومات موتور ۱۶۵۰ ، وخیلی هم ازش راضیم. نرم پرشتاب، پر قدرت در سر بالایی ها ، جا دار ، و با ٱپشنهای زیاد اصلا با ماشینهای تولید داخل تا ۶۰۰ میلیون نمیشه مقایسه کرد

  3. با سلام
    بنده قبلا پراید صفر و ۴۰۵ صفر برای چندین سال استفاده کرده ام ولی برلیانس سری ۳۰۰ هم از سال ۹۶ دارم و واقعا استهلاک بسیار پایین و در حد عالی کیفیت داره بر عکس خودرو های مذکور که هر چند وقت یه بار گذرت به تعمیرگاه میخوره.
    تنها مشکلش به نظرم ترمز ای بی اس است که نبودش بهتره.

  4. سلام من ۴ساله که این خودرو رو دارم خیلی راضی ام قدم ۱۸۷ هست و خیلی مسافرت میروم هیچگاه خسته نشدم حتی از مشهد تا تهران را فقط یکبار پیاده شدم، ظاهری زیبا ، خوش رکاب و خوش فرمان ولی شتاب اولیه کمی در دنده اتوماتیک ضعیف است

  5. من برلیانس دنده‌ای ۲۳۰,دارم که از همین خانواده هست .همه سری هاش فوق العاده هستند کم خرج بودن یکی از مزایای این خودرو هست.

  6. باسلام و درود بنده برلیانس H320دستی دارم و همراه جاده ایذه به اصفهان و جاده چالوس را طی مینمایم با توجه به شغلی که دارم. به جرات میتوانم بگویم که تنها ماشینی که تیز می‌باشد موقع سبقت در سربالایی با تعویض دنده معکوس همین خودرو است.به خاطر جمع جوری آن .ولی در بعضی از موارد شامل فضای داخلی و رنگ مشکل دارد.
    من قبل از این تویوتا راوفور و تویوتا کمری هیبرید داشتم.

  7. درود
    نسخه دنده ای با کمی تغییرات روی موتور میتونید شتاب قابل قبول سرعت نهای خوب داشته باشید.نمونه های وارداتی اصلی دارای کیفیت بالاتر ب نسبت تولیدات بعدی هستن از نشانه های آن می‌توان ب دیسکی بودن چرخ عقب اشاره کرد. موتور ۴a91 میتسوبیشی یکی از بروزترین کم استهلاک ترین پیشرانه های روز دنیاست ک قلب تپنده این سری خودروهاست در بحث عملکرد بخاطر تنبل بودن هدر رفت انرژی موتور در گیربکس اتومات شاهد ضعف کشش کسل کننده شدن رانندگی هستیم. سری ۳۲۰ بدلیل وزن کمتر دارای کشش بهتر ب باقی سری ها مخصوصا در نسخه دنده ای است همان طور ک بالا ذ۰کر شد با تغییرات جزئی شتاب سرعت خوب خواهید داشت. متاسفانه امروزه قیمت خودروها بی منطق سر ب فلک کشیده

  8. حسین هاشم زاده

    سلام آیا برلیانس ۳۲۰ اتوماتیک ۱۶۵۰۰ و یا ساندرو و یا ۲۰۷ اتوماتیک را پیشنهاد میکنید باتوجه باینکه گفته می‌شود که موتور و گیربکس برلیانس اتوماتیک از هیوندای i20 بهره می‌برد آیا درست هست ممنونم از راهنمایی شما با سپاس از همکاری شما عزیزان

  9. سلام بنظرم در بین خودروهای ارزان قیمت از همه سرامداره برلیانس مخصوصا h220 بنظر من با احترام ب سایر نظرات از ۲۰۶ خیلی بهتره هم تو شتاب هم چهره ی خودرو و امنیت ولی قیمت برلیانس در بازار فعلی از سایر خودروهای هم رده ی خودش چندان افزایشی نداشته .

  10. دولت خودرو را در بورس دوبرابر قیمت کارخانه به مردم بیچاره میفروشد این یعنی رئیسی و قالیباف دور بعدی ریاست خود را نخواهند دید علی برکت الله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس