همکاری برلیانس و ب ام و از کجا شروع شد؟

همکاری برلیانس و ب ام و از کجا شروع شد؟

همانطور که می‌دانید شرکت برلیانس یکی از موفق‌ترین شرکت‌های اتومبیل سازی در چین است. این شرکت با همکاری که با شرکت‌های پارس خودرو و سایپا داشته، در بین مردم شناخته شده است.

شرکت خودروسازی ب ام و از سال ۲۰۰۳ فعالیت خود را با شرکت برلیانس آع\غاز نمود، اکنون طی قرارداد جدید فعالیت تولید خودروهای خود را در چین ادامه داده‌است. طی این قرار داد شرکت برلیانس و ب ام و تا سال ۲۰۲۰ باید بیش از ۵۰۰,۰۰۰ دستگاه خودرو تولید می‌کردند.

این قرارداد جدید باعث شد تا ظرفیت خط تولید شرکت ب ام و در چین حتی از خط تولید این کمپانی در کارولینای جنوبی ایالات متحده که اکنون بزرگ ترین خط تولید ب ام و است هم فراتر رود.

همچنین این دو شرکت با هم توافق کرده بودند که مدل‌های ب ام و برقی ix3 در سال ۲۰۲۰ تولید شود که این همکاری انجام گردید و ب ام و ix3 به بازار عرضه شد. این همکاری بین چین و آلمان با نشست دو نخست وزیر کشور آلمان (انجلا مرکز) و نخست وزیر چین (Li Keqiang) به منظور گسترش روابط بین دو کشور شروع گردید.

 چند روز قبل هم کمپانی ب ام و قرار داد جدیدی به مبلغ ۴.۷ بیلیون دلار با یک باتری ساز چینی بسته بود تا باتری خودروهای الکتریکی ب ام و را تولید کند.

به گفته Harald Krüger از کمپانی ‌BMW: این توافق یک فرصت بزرگ برای آینده ای بهتر در بازار چین است. همچنین این توافق فرصت مناسبی برای گسترش سرمایه گذاری ها و توسعه خودرو های الکتریکی در چین است. در سال گذشته کمپانی BBA دو سوم خودرو های ب ام و فروخته شده در بازار چین را ساخته بود. کشور چین اکنون به رتبه یک در فروش خودرو های ب ام و بالاتر از آلمان و آمریکا تبدیل شده است. علاوه بر برلیانس کمپانی ب ام و قرار دادی جدید با کمپانی Great wall هم بسته است که سهم فروش آنها را به درصد ۵۰:۵۰ می رساند و طبق آن ب ام و برای گریت وال خودرو های الکتریکی خواهد ساخت.

ماجرای ورشکستگی برلیانس؟

شرکت برلیانس توسط دولت چین بنیانگذاری شده‌است. اما در سال‌ ۲۰۲۰ منتشر شد که سهام آن توسط شرکت TF Securities خریداری شد.

تولید لوازم یدکی برلیانس در چین

یکی از مزایای خودرو برلیانس این است که لوازم آن تا کنون در چین در حال تولید است و واردات آن به طور رسمی به کشور انجام می‌شود.

شما می توانید برای مشاوره خرید لوازم یدکی برلیانس از وب سایت یا صفحه اینستاگرام بازرگانی آقازاده دیدن فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس