کاربرد شلگیر در خودروهای برلیانس

کاربرد شلگیر در خودروهای برلیانس

شلگیر یا گل‌ پخش کن قطعه‌ای است که در هوای بارانی و وجود گل و لای، مانع از پاشیدن آب به بدنه و زیر خودرو می‌شود. پاشیدن آب به به بدنه و زیر خودرو باعث آسیب‌های جدی به در بدنه و فنی خودرو می‌شود. بنابراین شلگیر در کنار گلگیر علاوه بر محافظت خودرو از آسیب های جدی، قطعه بسیار و سبک ارزانی است که در این مقاله به بررسی دقیق آن خواهیم پرداخت.

شلگیر چیست؟

شلگیر یا گل پخش‌کن از آپشن‌های خودرو است که علاوه بر جلوگیری از کثیفی خودرو مانع از پرتاب سنگ‌ریزه می شود. بنابراین وظیفه اصلی آن حفاظت از بدنه و رنگ خودرو در برابر گل و لای و سنگ ریزه خواهد بود.

این قطعه در خودرو برلیانس فقط مخصوص هوای بارانی نیست بلکه در جاده‌های ناهموار که دارای آسفالت قدیمی یا خاکی هستند این قطعه مانع از پرتاب سنگ‌ریزه و برخورد آن به بدنه خودرو می‌شود. در بسیاری از خودروهای داخلی و مونتاژ این قطعه به صورت پیش فرض وجود ندارد و رانندگان باید آن را به صورت جداگانه خریداری کنند یا در هنگام سفارش خودرو آن را به صورت آپشن اختیار نمایند.

این قطعه از نظر زیبایی نیز تاثیرات عمده‌ای را روی ظاهر خودرو می‌گذارد و باعث کمتر دیده‌شدن ارتفاع خودرو می‌شود.

شلگیر را باید در کدام قسمت نصب کرد؟

شل گیر (گل پخش کن) به شکل نیم‌دایره است و در بالای لاستیک و زیر گلگیر نصب می‌شود. این قطعه با پیچ روی گلگیر بسته می‌شود. اندازه شلگیر چرخ های جلو کمی کوچکتر از چرخ‌های عقب است. برخی از شلگیرها دارای محفظه‌ای برای دسترسی به قطعات جلو بندی است و این ویژگی کار را برای تعمیرکار آسان‌تر می‌کند. همچنین این قابلیت باعث می‌شود هوا در قسمت گلگیر ها جریان پیداکند و این امر باعث کاهش حرارت اتومبیل می‌شود. همچنین روی شلگیرها شیارهایی برای انتقال هوای پیشرانه موتور وجود دارد اما از ورود گل و لای و سنگ‌ریزه به داخل جلوگیری می‌کند.

جنس شلگبرهای برلیانس

همانطوری که در مورد کاربرد این قطعه توضیح داده شد و با توجه به برخورد سنگ‌ریزه با این قطعه، جنس به کار رفته در آن از نوع پلاستیک سخت است. چرا که با مقاومت بالای در برابر ضربه داشته باشد. اما برای حالت گیری آن از مواد پلی پروپیلن با مقداری نرم کننده استفاده شده است.

جنس شلگیر خودرو با توجه به خصوصیات فیزیکی که باید داشته باشند این است که شلگیرها دارای ضربه پذیری بالایی هستند و در برابر حرارت نیز دارای مقاومت و نقطه ذوب بالایی می باشند؛ به طوری که این جنس و ماده به کار برده شده علاوه بر حرارت و دمای بالا، در شرایط سرد و سخت نیز دارای استحکام بالا هستند.

از خصوصیات شیمیایی شلگیر می توان به مقاومت آنها در برابر ریختن و پاشیدن روغن، ضد یخ، بنزین و اسید اشاره کرد. بدون شک قطعات بکار برده شده در یک خودرو می بایست در برابر موارد یاد شده مقاوم باشد چرا که احتمال برخورد این مایعات در خودرو بالا می باشد.

خرید شلگیر برلیانس

تیم بازرگانی آقازاده با هدف بهبود رضایتمندی مشتریان کلیه لوازم یدکی برلیانس را با بهترین قیمت وارد می‌‌‌کند. شما می‌توانید کلیه محصولات و لوازم برلیانس را با مراجعه به سایت WWW.BRILLIANCEIR.COM و راه‌های ارتباطی موجود سفارش دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس