رفع صدای کمک فنر‌ برلیانس سری 200 و 300

رفع صدای کمک فنر‌ برلیانس سری ۲۰۰ و ۳۰۰

ایراد صدای کمک فنر ماشین‌های چینی، مشکلی جدایی ناپذیر از دارندگان خودروهای چینی است. در مورد کمک فنر برلیانس هم این موضوع ممکن است برای شما آزاردهنده باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق علل ایجاد صدا در کمک فنر برلیانس خواهیم پرداخت.

صدای قیژ قیژ کمک فنر

صدای قیژ قیژ کمک فنر برلیانس هنگام عبور از دست‌اندازها به دلیل ارتفاع کم خودرو و برخورد منبع اگزوز با زمینه است که می تواند آراد دهنده باشد. این صدا در صورتی ایجاد می‌شود که تعداد سرنشینان خودرو از ۳ نفر بیشتر باشد.

راهکار برای رفع این صدا

توجه داشته باشید که شما می‌توانید با دو روش این مشکل را حل کنید که این شیوه‌ها به شرح زیر است.

تعویض کمک فنر: برای انجام این کار شما کمک خود را از حالت خوابیده و اسپرت خارج نمایید تا قسمت عقب ماشین در هنگام عبور از سرعت‌گیر و دست‌اندازها صدایی ایجاد نشود.

دست‌اندازها را به آرامی رد کنید: این روش زیاد کاربردی نیست اما انجام آن باعث می‌شود خودروی شما در طولانی مدت آسیب نبیند.

صدای ساییده‌شدن کمک فنر

سیستم تعلیق اتومبیل برلیانس دارای یک لول فنر مجزا است. اگر این لول فنر در جای خود لقی داشته‌باشد، ممکن است صدای ناخوشایندی ایجاد کند. در بعضی از تعمیرکاران برلیانس فنر لول را داخل شیلنگ مقاومی می‌کنند که این کار هم فشار وارد شده به فنر لول را کمتر می‌کند هم باعث کمتر شدن صدای کمک‌های ماشین می‌شود. توجه داشته باشید که قرار دادن شیلنگ باید توسط جلوبندی‌ساز صورت گیرد.

راهکار برای رفع این صدا

حتما توجه داشته باشید که برای رفع این ایراد باید اکسی‌های عقب درست و اصولی آچارکشی شوند. با آچارکشی درست اکسل‌ها صدای کمک کمتر خواهد شد.

یک رابرای رفهکار ساده و ارزان

استفاده از منجید پراید با قیمت خیلی پایین و نصب آن در زیر فنرهای عقب می‌تواند ماشین شما را نرم‌تر کرده و صدای کمک فنر خودرو در هنگام عبور از سرعت‌گیرها کاهش می‌یابد.

کلام آخر

آنچه که در رفع ایراد کمک فنر و کاهش صدای آن بیش ار هر چیزی اهمیت دارد کیفیت کمک‌های خودرو است. راهکارهای یاد شده فقط باعث نرمی خودرو در هنگام عبور از دست اندازها و سرعت‌گیر ها خواهد شد. در مواردی دیده شده فروشندگان لوازم یدکی خودرو اقدام به فروش لوازمی مانند لاستیک‌های عیر فابریک به صاحبان خودرو می‌کنند که علاوه بر آسیب‌های جدی به سیستم فنر و تعلیق خودرو، مصرف سوخت خودرو را نیز افزایش خواهد داد. توجه داشته باشید پیش از انجام هر کاری ابتدا با مکانیک متخصص برلیانس مشورت کنید.

خرید از بازرگانی آقازاده

بازرگانی آقازاده با هدف بهبود خدمات خود همواره سعی دارد رضایت مشتریان خود را جلب نموده و کلیه قطعات برلیانس را به صورت مستقیم به کشور وارد می‌کند. همچنین در صورتی که مشکلی در خودروی شما ایجاد شده و نمی‌دانید چه راهکاری برای حل این مشکل باید انجام دهید می‌توانید با تیم مشاوره و فروش بازرگانی آقازاده تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس