بررسی برلیانس ‌های مونتاژ شده توسط پارس خودرو

بررسی برلیانس ‌های مونتاژ شده توسط پارس خودرو

شرکت برلیانس از خودروسازان چینی است که در سال ۱۹۹۲ تاسیس گردید. در ابتدا این شرکت تحت حمایت دولت چین بود اما بعدها پس از بحران مالی کمپانی خودرو سازی، شرکت TF Securities اقدام به خرید آن نمود. در سال ۱۳۹۳ شرکت پارس خودرو همکاری خود را با شرکت برلیانس آغاز نمود. در طی این سال‌ها انواع خودروهای برلیانس در نسخه‌های متنوعی همچون سدان، هاچ‌بک و کراس‌اوور به بازار کشور عرضه شده و در اختیار خریداران ایرانی قرار گرفته است.

تنوع و طراحی محصولات برلیانس باعث شده که این اتومبیل از محبوبیت زیادی در ایران برخوردار شود. همچنین ضعف طراحی خودروهای داخلی باعث شده که محصولات چینی پرطرفدار تر از خودروهای داخلی باشند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی اجمالی مدل‌های برلیانس بپردازیم و ارزش خرید این خودرو را با هم بررسی کنیم.

مدل‌های برلیانس

برلیانس H230

برلیانس H230

برلیانس H230 یک اتومبیل سدان اقتصادی است که در سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه گردید. طراحی مناسب جلوپنجره و سپر باعث شده این خودرو در نگاه اول ظاهر خشنی داشته باشد. این خودرو از نظر ظاهری در رده خودروهای مناسب استفاده خانواده و افراد میانسال قرار می‌گیرد.

اما از ظاهر جلوی خودرو که بگذریم، می توان گفت که آینه‌های این محصول کمی نامناسب طراحی شده است و عرض ماشین را کمی زیاد کرده است.

قاب مه‌شکن‌ها نیز به گونه‌ای طراحی شده که در حفظ ظاهر جلوی خودرو کمک شایانی کرده است.

در قسمت رکاب این خودرو یک عدم‌ هماهنگی دیده می‌شود که کمی ناموزون است و در نگاه اول ممکن است خریداران این اتومبیل را از معامله چنین محصولی منصرف کند.

مانند همه اتومبیل‌های چینی، این خودرو نیز دارای طراحی داخلی زیبایی نیست و صندلی‌های آن کمی نامناسب طراحی شده‌اند. پس اگر از این خودرو انتظار یک صندلی راحت را دارید باید بگوییم که انتخاب مدل‌ H330 برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

برلیانس H230 به موتور ۱.۵ لیتری با ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. بیشینه سرعت این خودرو ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت عنوان شده و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک مسئولیت انتقال نیروی موتور این خودرو به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد.

برلیانس H220

برلیانس H220

این مدل، نوع هاچ بک برلیانس H230 بوده و در میان افراد جوان از محبوبیت بیشتری برخوردار است. اما می‌بایست برخی ویژگی‌های این خودرو را با هم بررسی کنیم و مزایا و معایب آن را بدانیم. 

بهترین مزیت این خودرو به نسبت نسخه سدان آن طراحی زیبای قسمت پشت این خودرو است. اما در بسیاری از موارد مشابه مدل H230 است.

یکی از معایب این خودرو فضای کم صندوق عقب است و این مساله می تواند در سفرهای برون شهری کمی دردسرساز باشد.

برلیانس H330

برلیانس H330

برلیانس H330 یک خودروی سدان چینی است که می توان آن را شاهکار پارس‌خودرو در واردات یکی از خودروهای چینی دانست. این اتومبیل علاوه بر طراحی زیبا، قیمت منطقی، کیفیت ساخت یک تغییر در تولیدات شرکت برلیانس محسوب می‌شود و هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ فنی از سری ۲۰۰ است. با توجه به آنچه گفته شد مدل خطو کناری و پهنای این خودرو شبیه به مدل H230 است.

طراحی داخلی برلیانس H330 در مقایسه با انواع برلیانس‌های موجود در بازار کشور، ازجذابیت‌های خاصی برخوردار است. طراحی دو رنگ داشبورد، فرمان برجسته با روکش چرمی، استفاده از قطعات کرومی برای قسمت میانی داشبورد و روکش چرمی صندلی‌ها از جمله نکات قابل توجه برلیانس H330 محسوب می‌شوند.

برلیانس H330 به پیشرانه ای مشابه مدل‌هایH230 و H220 تجهیز شده(BM15L) و با گیربکس های ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود؛ البته در شرایطی که مدل‌های H200 برلیانس  به گیربکس‌های ۶ سرعته اتوماتیک مجهز شده‌اند، قرار دادن گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک بر روی برلیانس‌های سری H300 یک نقطه ضعف بزرگ محسوب می‌شود. ناگفته نماند که در سال ۱۳۹۶ پارس خودرو سری جدید برلیانس‌های H300 را با یک پیشرانه ۱.۶۵ لیتری و یک گیربکس ارتقا یافته جدید راهی بازار نمود که در مقایسه با نمونه‌های قبلی از توان خروجی بیشتر و عملکرد بهتری برخوردار بودند.

در مقایسه با مدل‌های دیگر برلیانس این خودرو از مصرف سوخت کمتری برخوردار است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶.۴ لیتر است. 

برلیانس H320

برلیانس H320

همانطور که برلیانس H230 که از نسخه‌ای هاچبک برخوردار است،  مدل هاچ‌ بک H330 نیز با نام برلیانس H320 به بازار خودروهای چینی معرفی شد. این دو خودرو به لحاظ مشخصات فنی و امکانات رفاهی با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارند. 

از آپشن‌های برلیانس H320 می‌توان به سانروف برقی، سنسور دنده عقب و قابلیت تنظیمات صندلی راننده اشاره نموده که جزو مدل‌های محسوب می‌شود که آپشن‌های آن به نسبت سایر رقبای چینی بیشتر است. استاندارد آلایندگی یورو ۵ یکی از تغییرات مشهود در خودروهای وارداتی به ایران است.

برلیانس C3 CROSS

برلیانس C3 CROSS

بر خلاف این‌که سایت‌های نقد و بررسی خودرو این اتومبیل را دسته کراس اوورها قرار داده اند اما متریک‌های یک کراس اوور در این خودرو رعایت نشده و فقط سعی شده ظاهر آن کمی متفاوت تر برلیانس H320 باشد.

مدل C3 از نظر فنی و فضای داخلی تفاوت چندانی با برلیانس H320 ندارد و فقط قسمت رکاب در قسمت کناری، باربند، دیفیوزر سپر عقب و جلو پنجره آن با مدل H320 متفاوت است.

برلیانس C3 Cross با موتور ۱۶۵۰ سی‌سی به بازار عرضه می‌شود که قادر به تولید ۱۱۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و ۱۵۴ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه است. انتقال توان به چرخ‌های جلو از طریق گیربکس ۴ سرعته اتومات انجام می‌پذیرد. مصرف سوخت برلیانس کراس در حالت ترکیبی ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و استاندارد آلایندگی یورو ۵ را داراست.

از امکانات ایمنی برلیانس کراس می‌توان به کیسه هوای جلو (راننده و سرنشین جلو)، سیستم ترمز ABSوEBD، سنسور دنده عقب، قفل اتوماتیک درب‌ها هنگام رسیدن به سرعت ۲۰ کیلومتر بر ساعت، باز شدن خودکار درب‌ها هنگام تصادف، یادآوری صوتی باز بودن کمربند ایمنی و … اشاره کرد.

برلیانس V5 بدشانس ترین خودروی چینی

برلیانس V5 بدشانس ترین خودروی چینی

در سال ۹۳ و ۹۴ پارس خودرو یکی از بدشانسی‌های خود را تجربه کرد و آن هم واردات برلیانس V5 بود. این خودرو به دلیل بازگشت تحریم‌ها و عدم استقبال مردم به حد نصاب فروش نرسید و خریداران آن با مشکل جدی در تامین لوازم یدکی رو‌به‌رو شدند.

برلیانس V5 دارای موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ است. موتور این خودرو ۱۶۰۰ سی سی حجم دارد که همین دلیل در تقابل با بدنه سنگین V5 یکی از دلایل عدم استقبال خریداران خودرو در ایران محسوب می‌شود.  این خودرو از جعبه دنده ۵ سرعته اتوماتیک بهره برده است و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن حدود ۱۲ ثانیه اعلام شده است.

تامین لوازم یدکی برلیانس و مقایسه مدل‌ها

شما در جدول زیر می توانید در یک نگاه کلی وضعیت و قیمت لوازم یدکی مدل‌های مختلف برلیانس را با هم مقایسه کنید.

بازرگانی آقازاده: خرید قطعات برلیانس

بازرگانی آقازاده با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان خود و ارائه لوازم یدکی برلیانس با بهترین قیمت همواره سعی داشته قطعات سفارشی دارای بهترین کیفیت و بهترین قیمت باشد تا مشتریان با آرامش خاطر بیشتر لوازم مورد نظر خود را خریداری و تهیه نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس