برای اتومبیل برلیانس چه لنت ترمزی بخریم؟

در بسیاری از موارد لنت ترمز ممکن است کیفیت بالایی داشته باشد اما شماره فنی آن با شماره فنی خودرو شما یکی باشد. در چنین مواردی می‌توانید از فروشنده بخواهید کیفیت لنت مورد نظر شما را تضمین نماید.

در بسیاری از موارد دیده می‌شود که تعمیرکاران برلیانس لنت پژو آردی یا پیکارن روی خودروی برلیانس نصب می‌کنند که این کار می تواند آسیب‌های جدی را به اتومبیل شما وارد کندشاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که به هنگام خرید لنت ترمز برای اتومبیل خود دچار سردرگمی شده اید و با راهنمایی های غلط فروشندگان لوازم یدکی محصولی بی کیفیت را خریداری کرده‌اید. بارها اتفاق افتاده که در زمان خرید لنت به دلیل نداشتن اطلاعات لازم نتوانسته ایم لنت خوب و با کیفیتی را تهیه کنیم.

در این مقاله ما قصد داریم تا ویژگی‌های یک لنت ترمز مناسب برای اتومبیل برلیانس را به شما معرفی نموده تا با خیال راحت و بدون نگرانی از کیفیت لنت، آن را خریداری کنید.

روش‌های انتخاب یک لنت ترمز خوب برای برلیانس

برای انتخاب لنت ترمز برای خودروی برلیانس باید توجه داشت که استفاده شما از خودرو به چه صورت است. همچنین هنگام خرید لنت خودرو باید به شرایط استفاده از خودرو نیز توجه داشت. این که شما در چه شرایط اقلیمی زندگی می‌کنید نیز در انتخاب شما باید تاثیرگذار باشد.

نوع خودروی شما چیست؟

توجه داشته باشید که نوع خودروی شما و سال تولید آن در انتخاب لنت مناسب موثر خواهد بود. برای مثال لنت ترمز برلیانس‌های سری ۲۰۰ و ۳۰۰ تولید شده در سال ۹۷ و سال ۹۶ با هم فرق می‌کند.

شرکت‌های تولید کننده خودرو به هنگام تولید اتومبیل و قطعات آن برای هر قطعه شماره فنی در نظر می‌گیرند و این شماره را روی قطعه حک می‌کنند.

شما باید توجه داشته باشید که در هنگام خرید لوازم یدکی مورد نظر شماره فنی آن با شماره فنی خودروی شما یکی باشد.

کاربری خودرو چیست؟

اگر تصمیم دارید که از خودروی خود در حمل و نقل مسافر استفاده کنید باید توجه داشته باشید که انتخاب لنت مناسب می‌تواند تا حد زیادی از آسیب دیدن دیسک چرخ جلوگیری کند. رانندگان اسنپ، تپسی یا تاکسی‌های فرودگاه که از اتومبیل برلیانس استفاده می‌کنند باید لنت‌ با کیفیت تهیه کنند چرا که استهلاک بالا خودروی آن‌ها هزینه‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت.

در صورتی که با اتومبیل خود زیاد سفر می‌کنید باید توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید از لنت‌های ضایعاتی (الیاف سرطان‌زا و بسیار خطرناک آزبست) استفاده کنید چرا که این لنت‌ها در مقایسه با لنت‌های اصلی عملکرد مناسبی ندارند.

مسیر تردد

اگر محل زندگی شما در شهرها و خیابان‌هایی با شیب زیاد است باید توجه داشته باشید که استهلاک چرخ‌های اتومبیل شما بالا خواهد بود و می‌بایست از یک لنت با کیفیت استفاده نمایید. 

با چه سرعتی رانندگی می‌کنید؟

این نکته یکی از اصلی‌ترین نکات در انتخاب لنت مناسب و با دوارم است. اگر سرعت شما به هنگام رانندگی بالا باشد در زمان ترمز گرفتن مقدار بیشتری از سطح لنت شما دچار ساییدگی خواهد شد. پس انتخاب یک لنت بادوام می تواند هزینه‌های شما را حد زیادی کاهش دهد.

استفاده از لنت‌های مسابقه‌ای به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چون این لنت‌های باعث آسیب دیدن دیسک چرخ‌ها خواهد شد.

نکته: استفاده از سرعت مناسب و استاندارد و رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی، نیاز به استفاده مکرر از ترمز را کمتر می کند و طول عمر لنت ترمز را بالاتر می برد.

سیستم ترمز خودروی ما چیست؟

به طور کلی سیستم ترمز شما تا حد بسیار زیادی در مصرف لنت تاثیرگذار است. به‌طور کلی سه نوع سیستم ترمز مکانیکی، هیدرولیکی و دیسکی وجود دارد که عملکرد هرکدام از آن‌ها متفاوت بوده . نوع لنت ‌آن نیز متفاوت خواهد بود.

آب و هوای محل زندگی چه میزان مهم است؟

اینکه شما در شهرهای گرم زندگی می‌کنید یا نواحی مرطوب اهمیت زیادی در نوع لنت مصرفی شما خواهد داشت. در نواحی گرمسیری میزان مصرف لنت بیشتر از نواحی گرمسیری است. چرا که انبساط بیش از حد لنت‌ها باعث می شود که زودتر تمام شود.

در شهرهای سرد نیز همین موضوع نیز وجود دارد و عملکرد لنت‌ها دچار اختلال شده و باعث زودتر مصرف شدن آن خواهد شد.

قیمت لنت

لنت‌ها از نظر کیفی به چند دسته تقسیم می‌شوند و متناسب با کیفیت آن‌ها قیمت آن‌ها نیز بالاتر خواهد رفت. عموما لنت‌های ضایعاتی قیمت ارزان‌تری به نسبت لنت‌های باکیفیت دارند. البته در چند سال اخیر فروشندگان لوازم یدکی از فروش این مدل لنت‌ها خودداری می‌کنند چرا که باعث سوت کشیدن لنت در اثر برخورد با دیسک چرخ شود.

وزن خودرو چه تاثیر بر مصرف لنت دارد؟

عمتا در خودروهای سنگین‌ وزن لنت‌ها سریع تر دچار ساییدگی می‌شوند و زمان کوتاه‌تری باید جهت تعویض لنت‌ها به تعمیرگاه مراجعه نمود. اما استفاده از لنت با کیفیت در خودروهای سنگین بسیار اهمیت ویژه‌ای دارد.

لنت‌های مناسب برای برلیانس چیست؟

لنت اصلی برلیانس

به طور کلی لنت اصلی برلیانس دارای کیفیت مناسبی است. لنت اصلی برلیانس به نسبت سایر برندهای تولید کننده لنت دارای کیفیت مناسبی است. شما می‌توانید لنت اورجینال برلیانس را فروشگاه بازرگانی آقازاده تهیه نمایید.

لنت اصلی برلیانس

لنت جونیوس (junius) مخصوص برلیانس

لنت جونیوس یکی از بهترین لنت‌های تولیدی برای خودروهای وارداتی است. در نظرات مشتریانی که این لنت را خریداری کرده‌اند پس از نصب صدای سوت کشیدن لنت شنیده نمی‌شود و قالب لنت‌ها کاملا استاندارد است. شما می‌توانید لنت های جونیوس را فروشگاه بازرگانی آقازاده تهیه نمایید.

لنت جونیوس (junius) مخصوص برلیانس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس