برلیانس H230

چرا باید برلیانس H230 بخرید؟ به ۶ دلیل!

در دو دهه گذشته انواع متنوع خودروها در خیابان های ایران دیده می شوند اما خودروهای داخلی ارزان قیمت هنوز هم بیشترین سهم بازار را در اختیار دارند. این ماشین ها با وجودی که امکانات ایمنی و رفاهی چشمگیری ندارند اما صرفاً به دلیل شرایط اقتصادی تنها گزینه مردم بوده اند. بنابراین یکی از این انتخاب ها برلیانس H230 است.

بازار خودرو ایران در حال حاضر عمدتاً در اختیار سدان های ارزان‌ قیمت است که اغلب تولیدات ایران خودرو و سایپا هستند. ورود این سدان ها با پژو ۴۰۵، پارس و سمند شروع شد که مورد استقبال مردم قرار گرفتند و همچنان هم تولید می شوند با این تفاوت که قیمت آن ها در طی این سال‌ها نجومی بالا رفته است اما کیفیتشان بهتر که نشده شاید بدتر شده باشد و به همین دلیل تصویر بدی در ذهن مردم پیدا کرده اند و فقط از روی اجبار خریداری می شوند!

این روند تا شروع همکاری سایپا با برلیانس چین ادامه داشت که خودروهای چینی مدرن و نسبتاً باکیفیت را روانه بازار ایران کرد. این خودروساز چینی با بی‌ ام ‌و آلمان همکاری می کند و از رنج قیمتی متنوع و مناسبی برخوردار است.

برلیانس H230 یکی از محصولات مشترک سایپا و برلیانس است که در رده سدان های ارزان قیمت قرار دارد؛ اما امکانات قابل توجهی ارائه می دهد.

در این مقاله ۶ مزیت برلیانس H230 را به شما معرفی می کنیم تا با ذهنی آگاه یک خرید به‌صرفه انجام دهید.

۱- قیمت ارزان

با توجه به بازار متلاطم ارز و قیمت فعلی ماشین های اقتصادی در ایران، قیمت ۳۹ تا ۴۴ میلیون تومان برای برلیانس H230 منصفانه و منطقی است که البته در مدل دنده دستی به ۳۸ میلیون تومان هم می رسد و شرایط واگذاری بهتری هم از طرف سایپا دارد! رقبای این مدل شامل تندر ۹۰، پژو ۲۰۸ صندوقدار و سمند هستند و حتی برخی از مدل های پژو پارس قیمت بیشتری دارند! با توجه به اینکه H230 ماشینی مدرن تر و با امکانات بیشتر است، ارزش بیشتری به خریدار ارائه می دهد.

۲- مصرف سوخت کم

با توجه به اقتصادی بودن قیمت این ماشین و وضعیت تورم در ایران، مصرف سوخت یک ماشین فاکتور مهمی برای خریداران است. برلیانس H230 در حالت ترکیبی ۶٫۴ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می کند که در مقایسه با رقبایی مانند تندر ۹۰ که حداقل ۷ لیتر بنزین احتیاج دارد، بسیار به‌صرفه تر است.

۳- ایمنی قابل ‌اطمینان

H230 موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه چینی C-NCAP شده است که شاید در سطح استانداردهای اروپا و آمریکا نباشد اما برای بازار ایران که استاندارد خودروها زیر سوال است، قابل‌ اطمینان و نسبت به رقبای داخلی ایمنی بیشتری فراهم می کند.

۴- پیشرانه مناسب

برای مقایسه برلیانس H230 با رقبای داخلی می توانید به جدول زیر نگاه کنید:

تندر ۹۰ ۱۱۰۰  کیلوگرم ۱۵۹۸ سی سی ۱۰۵ اسب‌بخار در دور ۵۷۵۰
سمند ال ایکس ۱۳۴۰  کیلوگرم ۱۶۴۵ سی سی  ۱۱۳ اسب بخار در دور ۶۰۰۰
پژو پارس  ۱۲۱۵ کیلوگرم ۱۵۸۷ سی سی  ۱۰۸ اسب بخار در دور ۵۶۰۰
پژو ۲۰۶ اس دی  ۱۱۹۰ کیلوگرم ۱۵۸۷ سی سی ۱۰۵  اسب بخار در دور ۵۸۰۰
برلیانس  H230 ۱۱۹۴  کیلوگرم ۱۵۰۰ سی سی ۱۰۲ اسب‌بخار در دور ۵۸۰۰

همان‌طور که در جدول واضح است، برلیانس H230 از نظر مشخصات فنی، موتور و وزن موقعیت بهتری نسبت به رقبای داخلی دارد و حتی در رده اقتصادی ۴۰ میلیون تومانی هم ماشین خوبی محسوب می شود.

۵- طراحی مدرن

برلیانس H230 در مقایسه با رقبای داخلی طراحی به مراتب زیباتر و مدرن تری دارد. چراغ های جلو و آینه های جانبی به خوبی طراحی شده اند که برای ماشین های اقتصادی کم ‌نظیر است. طراحی عقب این مدل شاید ساده به نظر بیاید اما همین سادگی دلیل شیک بودنش است.

قابل ‌توجه است که H230 شاید در بین محصولات برلیانس بهترین طراحی را نداشته باشد؛ اما قطعاً در مقایسه با رقبای داخلی حرف اول را میزند.

طراحی داخلی این مدل هم مدرن و شیک است که آرامش و لذت رانندگی را افزایش می دهد. مونتاژ قطعات کیفیت خوبی دارد و فضای کافی برای یک خانواده ۴ نفر را ایجاد می کند. در مجموع کابین H230 در مقایسه با رقبای داخلی بهتر عمل می کند.

۶- تجربه رانندگی لذت‌ بخش

برلیانس H230 فرمان برقی نرمی دارد و سیستم تعلیق خودرو ضربات وارده به کابین را به نرمی مهار می کند تا شما یک تجربه رانندگی نرم و دقیق داشته باشید و لذت ببرید.

کلام آخر

برلیانس H230 با توجه قیمت اقتصادی که دارد و امکانات و تجهیزاتی که ارائه می دهد، رقیب قدرتمندی در بازار ایران ندارد و به یک گزینه مدرن و مناسب برای خریداران ماشین تبدیل می شود. با وجودی که این مدل محصول مشترک چین است اما به دلیل همکاری برلیانس با بی ام و از طراحی و کیفیت خوبی برخوردار است و مونتاژ پارس خودرو هم عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود دارد. همچنین می توانید برای خرید لوازم یدکی برلیانس به ویژه قطعات برلیانس H230 با واحد فروش بازرگانی آقازاده تماس بگیرید.

فارغ از برندهای درگیر، برلیانس H230 یک ماشین به صرفه و باکیفیت برای بازار فعلی ایران است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس