برلیانس C3

برلیانس C3 ، کراس‌اُور جدید پارس خودرو

کراس‌اور همان‌طوری که از نامش پیداست مدلی بین اس‌یووی و سدان است که به تدریج به محبوب‌ترین گزینه در بازار تبدیل شده است که قسمت عمده این استقبال به دلیل ارتفاع بلندش است. کراس‌اورها در همه جای دنیا جای سدان را در خیابان‌ها می‌گیرند و در بازار ایران هم مردم تمایل زیادی به خرید این خودروها دارند که باعث شده تا شرکت‌هایی مانند پارس خودرو مدل‌های متنوع کراس‌اور را به بازار عرضه کنند.

یک نمونه از این مدل‌های متنوع، مینی کراس‌اور است که ترکیبی از مدل‌ محبوب هاچ بک است که ارتفاع بیشتری دارد. در ایران نمونه‌های اقتصادی مینی کراس‌اور شامل خودورهای ساندرو استپ وی، دانگ فنگ H30 و لیفان X50 است که به زودی رقیب جدیدی به نام برلیانس C3 خواهند داشت. C3 یک خودروی زیبا است که توسط سایپا و پارس خودرو با هدف رقابت با دانگ فنگ H30 ساخت ایران خودرو به بازار عرضه می‌شود.

طراحی

C3 نسبت به مدل قبل از خود H320 تغییر زیادی نکرده است فقط روف ریل دارد، گلگیرهایش پوشش سیاه رنگ دارند، تایرها اسپرت هستند و نواری نقره‌ای رنگ هم بر روی رکاب ماشین وجود دارد.

خودروهای برلیانس موجود در ایران در عین سادگی جذاب هستند که همین عامل موفقیت آن‌ها برای سایپا بوده است که احتمالا برگ برنده C3 هم خواهد بود تا فروش خوبی داشته باشد.

رنگ نقره‌ای استفاده شده در مه شکن‌ها و زیر ورودی هوا در تناسب کامل با جلوپنجره است که البته در عقب ماشین هم تناسبی مشابه دیده می‌شود. چراغ‌های جلو و عقب هم هارمونی خوبی با هم دارند که به زیباتر شدن C3 کمک می‌کند و آن را شبیه خودروهای گران قیمت جلوه می‌دهد.

C3 حاصل مشارکت برلیانس با بی‌ام‌و است که طراحی خارجی حرفه‌ای‌تری نسبت به H30 ایجاد کرده است که محصول همکاری دانگ فنگ و پژو است.

طراحی داخلی ماشین تابع قانون سادگی بوده که جذابیت دلپذیری ایجاد می‌کند به خصوص داشبورد و کنسول وسط بسیار جلب‌توجه می‌کنند. استفاده هوشمندانه از رنگ‌های سیاه و کرم در طراحی داخلی نمایی مدرن‌تر به کابین می‌دهد. با توجه به اینکه این خودرو در رده اقتصادی قرار دارد، کیفیت قطعات داخلی قابل‌قبول است و خریدار را راضی می‌کند.

مشخصات فنی

C3 از موتور ۱٫۵ لیتری H320 استفاده می‌کند که قدرتی معادل ۱۰۳ اسب بخار با ۵۸۰۰ دور در دقیقه دارد و گشتاوری معادل ۱۳۸ نیوتن بر متر را در ۳۸۰ دور در دقیقه تامین می‌کند.

ساندرو استپ وی با موتور ۱٫۶ لیتری، ۱۰۵ اسب بخار را در ۵۷۵۰ دور در دقیقه ارائه می‌دهد و H30 هم با داشتن موتور TU5 1.6 لیتری قادر است ۱۰۶ اسب بخار تولید کند (موتوری که در پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هم استفاده شده است).

با توجه به این آمار، قدرت C3 برای رده اقتصادی قابل‌قبول است و پیش‌بینی می‌شود که شتاب صفر تا صد را در ۱۱-۱۴ ثانیه به دست آورد.

گیربکس‌های C3 در حالت دستی ۵ سرعته و در حالت اتوماتیک ۴ سرعته هستند که در H320 هم عملکرد خوبی ارائه داده‌اند و احتمالا یکی از بهترین نمونه‌های گیربکس در رده اقتصادی هستند. C3 در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶٫۴ لیتر سوخت با گیربکس دستی و ۶٫۷ لیتر سوخت در حالت اتوماتیک می‌سوزاند. نکته قابل توجه این است که این ماشین استاندارد آلایندگی یورو ۵ را کسب کرده است.

این خودو هنوز در چین به بازار عرضه نشده است و به همین دلیل اطلاعات دقیق‌تری از مشخصات فنی خودو وجود ندارد.

امکانات رفاهی

با توجه به رده قیمتی C3 نباید منتظر امکانات رفاهی فراوان باشیم ولی احتمالا امکانات H320 دراین ماشین هم ارائه شده‌اند که شامل سان روف برقی، شیشه بالابرهای برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، ۸ حالت متفاوت برای تنظیم صندلی راننده و کیسه هوا برای سرنشینان جلو است. البته سیستم مولتی‌مدیا در مدل‌های اخیر H320 دیده شده که احتمالا در C3 هم ارائه می‌شوند.

قیمت

مطابق اطلاعات ارائه شده توسط پارس خودرو، C3 قرار بود در زمستان به بازار ارائه شود اما با تاخیری چند ماهه در مرداد ماه به فروش خواهد رسید. این ماشین قیمتی در حدود ۵۵ تا ۶۰ میلیون تومان خواهد داشت که وارد رقابتی مستقیم با خودروی ساندرو استپ وی رنو می‌شود که البته توسط همین شرکت به بازار عرضه می‌شود؛ اما رقیب اصلی H30 ایران خودرو است که با قیمت ۴۵ میلیونی بازار به مراتب بهتری برای خود رقم زده است و شاید فروش C3 پارس خودرو را تحت تاثیر قرار دهد.

خرید قطعات برلیانس

خرید قطعات برلیانس با بهترین قیمت موجو نیازمند صرف زمان زیادی است. اما شما می توانید با شماره تماس دفتر فروش شرکت بازرگانی آقازاده تماس بگیرید تا در اولین فرصت قطعه مورد نظر برای شما ارسال شود. همچنین در صورت فقدان موجودی کارشناسان شرکت در اولین فرصت قطعه را برای شما تهیه نموده و در سریع ترین زمان ارسال می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس