بررسی کیفیت برلیانس

بررسی کیفیت برلیانس

چندی پیش یعنی در سال ۲۰۱۳ طی قراردادی بین شرکت پارس خودرو و برلیانس این خودرو جهت مونتاژ وارد ایران شد. اما با توجه این موضوع که این خودرو چینی است برای بسیاری افراد این سوال پیش می آید که کیفیت این خودرو به حد کافی خوب است یا نه؟!

اتومبیل برلیانس در سال ۲۰۱۳ توانست در میان خودروهای هم رده خود امتیاز قابل قبولی را کسب کند. لوازم یدکی برلیانس دارای کیفیت بالایی از نظر ساخت است. این نظرسنجی که توسط شرکت JD.Power آمریکا صورت گرفته است از نظر رتبه بندی دارای اهمیت بسیار بالایی برای این شرکت محسوب می شود. علاوه بر همه این مسائل نباید شریک تجاری برلیانس (ب ام و) را نادیده گرفت.

قبل از انجام واردات برلیانس شرکت پارس خودرو تست هایی را روی مدل های h320 و H330 انجام داد و کیفیت قطعات برلیانس مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه مقاله به آن چه که در مورد تست های فنی این اتومبیل که از جانب متخصصان پارس خودرو ذکر شده خواهیم پرداخت.

بررسی کیفیت برلیانس

هدف از انجام این تست بررسی وضعیت استاتیک و داینامیک خودرو در شرایط مختلف است. رای انجام این تست، خودرو در چهار مسیر مختلف و در کمتر از دو ماه حدود ۳۰ هزار کیلومتر را می پیماید و نتایج حاصل از تست به واحد‌های مربوطه در داخل شرکت انتقال می یابد تا در راستای ارتقای کیفی تولید مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته معاون کیفیت شرکت پارس خودرو، دو دستگاه برلیانس H330 سدان در دو تیپ اتوماتیک و دستی به دستگاه GPS مجهز شد که می‌تواند در هر لحظه مسیر تردد خودرو، شیب جاده، دمای هوا، رطوبت و … را به مرکز مدیریت تست در شرکت پارس خودرو مخابره کند. ضمنا لحظه به لحظه اطلاعات ECU از طریق یک دستگاه رکوردر ثبت می‌شود تا در صورتی که کوچکترین اشکالی در هر بخش ایجاد شد، بتوان نوع مشکل و علت بروز آن را تشخیص داد.

در واقع باید بگویم هنگام طی مسیر همیشه این دستگاه همچون یک دستگاه دیاگ به ECU متصل بود. در برگزاری این تست ما یک جدول مقیاس ارزیابی داریم که دارای محدوده‌های مختلفی است. هر اشکالی که در خلال تست بروز کند با توجه به نوع اشکال و میزان تاثیرگذاری آن بر خودرو و سرنشینان، در یکی از محدوده‌های جدول قرار می‌گیرد. در پایان نمراتی از ۱ تا ۱۰ به اشکالات اختصاص می‌یابد که در اصلاح آنها در واحد مربوطه بسیار تاثیرگذار است.

آیا خودرو برلیانس با کیفیت است؟ یانه!

برخلاف تصور مردم، لزوما خودرویی که ساخت کشور چین باشد، بی کیفیت نیست. این خود رو نیز مانند تمام خودرو های چینی هم رده می تواند ایراداتی داشته باشد. اما نکته قابل توجه این است که آیا می توان از نظر کیفی به این خودرو اعتماد نمود.

معاون بررسی کیفی پارس خودرو در پاسخ به این سوال اضافه می کند: البته که انتخاب این محصول با توجه به همین شاخص‌ها انجام شد. برلیانس سری H330 در رده خودروهای خانوادگی متوسط و اکونومی جای دارد و می‌تواند یک خودروی کم مصرف باشد که امکانات مناسبی هم دارد. به طور مثال در این رده از بازار هیچ خودرویی Key Less نیست و یا فرمان و پدال گاز برقی ندارد. بنابراین خودروهایی که این سه فاکتور را دارند از برلیانس گران‌تر هستند. ایشان در سخنان خود نیز گفته اند پارس خودرو به تست های شرکت اصلی نیز اکتفا نکرده و برای بررسی دقیق تر تست ۳۰ هزار کیلومتر روی این اتومبیل صورت گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس