6 دلیل خوب برای خرید برلیانس H220

۶ دلیل خوب برای خرید برلیانس H220

هنگام خرید ماشین، حتما برای خود اولویت ‌هایی دارید که احتمالا قیمت جایگاه اول را در این اولویت‌ ها دارد؛ اما علاوه بر قیمت عوامل مهم دیگر مانند ایمنی و امکانات هم وجود دارند که معمولا با بودجه محدود به دلخواه شما تامین نمی شوند اما همیشه استثنا هم وجود دارد! در این مقاله، قصد داریم یک نمونه از این استثناها را به شما معرفی کنیم و در مورد برلیانس H220 صحبت کنیم و ۶ دلیل قانع کننده ارائه دهیم که این مدل را بخرید!

در بازار خودرو، بخش قیمت های اقتصادی همیشه رقابتی است اما با توجه به اینکه ایران با معضل افزایش نرخ دلار و تورم مواجه است، قیمت اقتصادی هر سال نسبت به سال و حتی ماه گذشته جهش بزرگی دارد؛ مثلا ماشین های اقتصادی در سال ۹۶ تقریبا ۷ تا ۱۵ میلیون تومان قیمت داشتند و گزینه های متنوعی مانند پراید، پارس ۲۰۶ و تندر ۹۰ در اختیار خریدار بود اما به دلیل صعود ۴۰۰ درصدی قیمت دلار در کمتر از یک سال همین ماشین های اقتصادی به ۲۲ تا ۵۰ میلیون تومان رسیدند.

البته تنوع محصولی هنوز هم وجود دارد و علاوه بر تولیدات داخلی، خودروهای چینی هم روانه بازار شده اند و رقابت را تشدید کرده اند که برلیانس H220 یکی از این ماشین ها است.

این مدل، محصول مشترک سایپا و برلیانس چین است که در ۲ سال گذشته با توجه به طراحی زیبایی که دارد به گزینه محبوبی در بین خریداران ایرانی تبدیل شده است و عرصه را بر تولیدات داخلی تنگ کرده است.

برلیانس H220 یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپِ دارد که به تکنولوژی VVT مجهز است و ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور تامین می کند که توان موتور توسط یک گیربکس ۶ دنده اتومات یا ۵ دنده دستی به چرخ های جلو هدایت می شود. سرعت خودرو حداکثر به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و در دنده دستی مصرف سوختی معادل ۶٫۴ لیتر دارد که در مدل اتومات به ۶٫۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر می رسد.

ابعاد ماشین ۴۱۷۰ میلی متر طول، ۱۷۰۳ میلی متر عرض و ۱۴۸۲ میلی متر ارتفاع است و طول بین دو محور هم ۲۵۷۰ میلی متر است. ابعاد خودرو در مقایسه با رقیب اصلی، ام وی ام ۳۱۵، تفاوت چندانی ندارد.

۶ مزیت مهم برلیانس H220

۱- مصرف سوخت پایین

همان گونه که در بالا اشاره شد، موتور این خودرو در حالت دستی ۶٫۴ لیتر بنزین مصرف می کند که در مدل اتوماتیک به ۶٫۵ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر می رسد. این میزان مصرف برای خودرویی با مشخصات گفته شده کاملا قابل قبول است و با توجه به اقتصادی بودن قیمت ماشین، مصرف کم سوخت برای خریداران اهمیت زیادی دارد. در مقایسه با رقیب اصلی، ام وی ام ۳۱۵، مصرف سوخت هم تفاوت چندانی ندارد.

۲- فرمان نرم و دقیق

فرمان برقی در خودروهای اقتصادی کمتر دیده می شود اما برلیانس H220 از این امکان برخوردار است که یکی از مزیت های قابل توجه است. سیستم فرمان بسیار دقیق و نرم است که رانندگی را بسیار امن، آسان و دلپذیر می کند تا در پیچ ها با مشکل کم فرمانی یا بیش فرمانی مواجه نشوید.

۳- امکانات و لوازم یدکی مناسب

با توجه به قیمت اقتصادی برلیانس H220، گزینه های ایمنی و رفاهی ماشین بسیار مناسب است که البته در صنعت خودروسازی چین به یک استاندارد متداول تبدیل شده است.

امکانات خودرو شامل سان روف برقی، تنظیم صندلی های جلو در ۴ حالت متفاوت، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، چراغ مه شکن جلو، سیستم تهویه مطبوع، ایموبلایزر، سنسور دنده عقب، قفل مرکزی ریموت دار و آینه های برقی است.

تجهیزات ایمنی ماشین هم شامل ترمز ABS و EBD، قفل اتومات درب ها، باز شدن خودکار درب ها به هنگام تصادف، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، میله فرمان جمع شونده و قفل اتومات درب ها به هنگام سرعت گیری است. لوازم یدکی برلیانس زا می توان در بازار قطعات خودرو بیش از هر ماشین دیگری جستجو تهیه نمود چزا که بازارگانی آقازاده تمامی قطعات را به صورت مستقیم و از شرکت مادر تهیه و در بازار ایران توزیع می کند.

۴- گیربکس اتوماتیک

گیربکس این مدل از نوع اتومات ۶ دنده AMT است که مخفف Automated Manual Transmission است که نوعی جعبه دنده دستی با قابلیت تعویض به اتومات است.

این نوع گیربکس تفاوت اساسی با یک جعبه دنده معمولی ندارد فقط یک پردازشگر یا TCU دارد که با همکاری ECU، سنسور، الکتروموتور و چند قطعه کمکی دیگر کارهایی مانند گرفتن کلاچ و تعویض دنده را به جای راننده انجام می دهد.

با توجه به اینکه این نوع گیربکس در ایران متداول نیست و تعویض دنده هم با تعویق انجام می شود، شاید در ابتدا برای شما غیر منتظره و ناخوشایند باشد اما مطمئن باشید پس از کمی رانندگی به گیربکس ماشین عادت می کنید و کنترل آن را به دست می گیرید.

البته گفته می شود که رنو کوئید که قرار است در بازار ایران حضور پیدا کند هم از این نوع گیربکس اتومات استفاده می کند.

۵- کابین بی سر و صدا

در ماشین های اقتصادی وجود سر و صدای داخل کابین خیلی دور از انتظار نیست؛ اما برلیانس H220 شما را با سکوت کابین خود شگفت زده می کند. در هنگام توقف، موتور عملا صدایی ندارد و به نظر خاموش می آید و در هنگام حرکت هم صدای موتور در داخل کابین شنیده نمی شود. این مزیت در مقایسه با رقبا کم نظیر است.

۶- طراحی مدرن

طراحی بدنه برلیانس H220 توسط پینین فارینا ایتالیا انجام شده که بزرگ ترین مزیت این مدل است.

جلو پنجره این مدل طراحی مدرنی دارد و چراغ های جلو کشیده هستند. نمای جانبی هم دو خط زیبا روی بدنه دارد که یکی از درب جلو تا چراغ های عقب پیش می رود و دیگری پایین تر قرار گرفته و محدوده درهای خودرو را مشخص می کند. طراحی عقب ماشین شبیه بی‌ ام ‌و سری ۱ است که خیلی هم دور از انتظار نیست با توجه به اینکه برلیانس با بی‌ ام ‌و محصولات مشترک تولید می کند!

نتیجه گیری

اگر در جستجوی خودرویی هستید که با وجود قیمت اقتصادی امکانات، تجهیزات و تجربه رانندگی لذت بخش را هم به شما ارائه دهد، حتما برلیانس H220 را در نظر بگیرید. مصرف سوخت کم، کابین ساکت و راحت و ایمنی مناسب از مزایای مهم این مدل هستند که در ماشین‌های رقیب دیده نمی شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس