راهنمای استفاده بهینه از دنده اتومات برلیانس

راهنمای استفاده بهینه از دنده اتومات برلیانس

با  تعویض گیربکس یا برد دسته دنده یکی از گرانترین لوازم یدکی برلیانس است. گاهی اوقات بر حسب عادت در رانندگی با ماشین های گیربکس دستی در هنگام قرار گرفتن در ترافیک راننده دنده را در حالت پارک قرار می دهد  این کار می تواند آسیب های جدی را به گیربکس وارد کند.

در این مقاله ما چند رفتار نادرست در هنگام رانندگی با ماشین های اتومات را به شما توضیح خواهیم داد که حذف این عادت های غلط در کاهش هزینه تعمیر قطعات اتومبیل برلیانس تاثیر بسزایی خواهد داشت.

دست گذاشتن روی دنده

این کار غلط باعث می شود خار برد دنده بشکند و تعویض آن هزینه زیادی را به همراه خواهد داشت. گاهی پیش می آید بر حسب عادت و تکرار یک رفتار غلط برد دسته دنده شما آسیب ببیند و هزینه تعویض و خرید قطعه هزینه زیادی را برای شما خواهد داشت.

توقف در ترافیک

در هنگام توقف در ترافیک در صورتی که زمان توقف شما کمتر از یک دقیقه باشد شما باید دنده را در حالت D قرار دهید در صورتی که دنده را در حالت P و N قرار دهید گیربکس شما آسیب خواهد دید. اگر زمان توقف شما شما بیش از یک دقیقه است بهتر است دنده را در حالت خلاص یا N قرار دهید.  

پارک کردن خودرو

قبل از پارک خودرو و کشیدن ترمز دستی باید توجه داشته باشید که به هیچ عنوان دنده را در حالت پارک قرار ندهید. این کار باعث ضربه دنده به گیربکس می شود و در طولانی مدت گیربکس شما آسیب خواهد دید.

تعویض روغن گیربکس

در سرویس دوره ای اتومبیل باید توجه داشته باشید که که روغن گیربکس هر ۳۰ هزار کیلومتر تعویض شود. همچنین تعویض فیلتر روغن گیربکس برلیانس هم می تواند به افزایش عمر گیربکس کمک کند.

سخن پایانی

تغییر رفتار های نادرست به هنگام رانندگی می تواند عمر اتومبیل شما را افزایش دهد. تیم بازرگانی آقازاده با هدف افزایش رضایت مشتریان همواره بر آن است که مشاوره درستی را در اختیار شما قرار دهد. شما می توانید برای مشاوره خرید لوازم یدکی برلیانس از وب سایت یا صفحه اینستاگرام بازرگانی آقازاده دیدن فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس